Club Avi

Avi Bar

Fast Forward Club Experience
AVi-cola – Târgu-Mureş

Realitatea virtuală, prin toți parametrii şi caracteristicile ei, a devenit probabil produsul cel mai vândut în lume în ultimele două decenii. S-a transformat într-un cliché prin supra-uitlizarea, supra-dimensionarea posibilităților oferite. Prin dezvoltarea extrem de rapidă a laturii comerciale, treptat s-a autopropus, prin intermediul mediilor de comunicație care se înmulțesc uimitor, în rolul de generator al kitsch-ului contemporan. Însă, în mod evident, similar artelor vizuale, această pseudo-valoare nu elimină adevărata consistență a conceptului virtualității. Produsul comercial ne domină într-adevăr existența zilnică însă în acelaşi timp protejează realele valori, greu accesibile publicului larg, ale dimensiunii virtualului.

Această tensiune dintre realitatea virtuală comercială şi cea artistică a dat naştere ideii generatoare pentru conceperea spațială a unui club, un program redefinit prin muzică în anii ’90. Clubul Avi-cola din Târgu Mureş încearcă să ilustreze şi să renegocieze relația ambiguă între dorințele determinate de acest virtual-lifestyle al consumatorului şi cerințele atmosferei de club.

Club-ul secolului XXI devine un loc extravagant, excentric, exclusivist, axat pe satisfacerea simțurilor hiper-sensibilizate ale consumatorului de viață de noapte, un loc public aglomerat şi extrovertit dar totuşi solitar şi introvertit. Un spațiu care se hrăneşte din tensiune, contradicție şi dinamism. Spațiul arhitectural devine un suport pentru atmosferă, o interfață între real şi virtual. Un spatiu interior, care nu mai este legat de locul unde se afla, ci devine un port de conectare la lumea globală a entertainment-ului, folosindu-se de toate produsele acestei dimensiuni unice. Însăşi spatiul devine un mediu, care permite individului desprinderea virtuală de realitatea fizică înconjurătoare şi conectarea la o lume efemeră, cunoscută din diferite surse impalpabile, din imagini bine alese şi controlate ale ofertelor supermarket-ului virtual al mass-mediei.

Nu ştim exact cum este un club din exterior, dar consumatori fiind, nici nu dorim să ştim. Spațiul exterior face parte din lumea reală în care trăim şi din care evadăm. Clubul prin spațiul lui interior şi atmosferă devine substanța care permite umplerea golului între noi şi fanteziile noastre. Un club se doreşte a fi oriunde. Dar nu oricum. Aproape toate elementele care îl definesc sunt identice peste tot în lume - muzica, dj-ii si vj-ii, calitatea băuturilor, luminile, sunetul, aerul condiționat, barman-ul jongleur, cocktail-urile, paharele, chelnerițele cliché-istice, etc. - astfel numai spațiul conținător poate să-i confere identitate.

Aproximativ 1200 de perne au fost proiectate, construite și montate în interiorul locației.

Explorând relația între elementele fizice date şi dorința de evadare din ele, la Avi-cola s-a redefinit spațiul clubului plecând de la abordarea artiştilor manga. Ei lucrează cu elemente reale într-o proporție preponderentă, însă prin întroducerea câtorva elemente virtuale, aparent reale şi care intrigă prin prezența lor, amplasează tot produsul artistic în sfera realității virtuale. Metoda lor exprimă foarte clar o dorință de evadare din cadrul real prin crearea unei dimensiuni paralele, independente de loc.

 

Over Bar

Deasupra barului - stilul  japonez manga.

Din transpunerea conceptului manga în demersul arhitectural, a rezultat un limbaj care abstractizează elementele spațiului real şi propune o reinterpretare a lor prin prisma caracteristicilor imaginilor şi formelor virtuale. Se redefineşte spațiul interior
ca un rezultat al spațiului conținător - permanent - şi al spațiului conținut - intervenția temporară. Astfel, limitele spațiului interior devin ambigue şi în acelaşi timp flexibile. Primul contact cu spațiul clubului fiind cel vizual, alegerea formelor şi materialelor interiorului s-a subordonat analizei expresiei imaginilor de realitate virtuală. Deja această primă impresie dorea să sugereze artificialitatea, prin formele abstractizate ale unei bolți de caramidă camuflate de o coajă nouă sau prin luciul agresiv al materialelor. Însă acest spațiu nou, aparent violent şi dur, are o suprafață moale, penetrabilă, transformabilă: este un fake.

Prin definitie, interfața este suprafata de contact intre doua medii, care permite schimbul de substanțe dintre ele. Spațiul fizic se situează la limita iluziei, a artificialului, a imitatiei, realizând astfel un suport necesar pentru o atmosferă permisivă şi eliberată de context, în care figura dansatoarei hiper-realist desenate pe peretele de fundal, pare să inceapă să se mişte lent. Pe fața ei se afişează introvertirea din acest spațiu exibiționist, iar prezența ei, adâncindu-se în peretele negru-lucios
creează iluzia continuării spațiului, prelungind acest tunel virtual.

S-a dorit un mediu contrastant, ironic, dar totuşi sincer. Un spațiu aproape ireal, unde să fii invitat să treci prin membrana subțire a pereților din capăt şi să te uiți înapoi, vazând din exterior club-ul virtual prin care ai trecut.

Clubul AVi a fost creat in 2004, iar in 2006 a castigat DuPont / Bienala de Arhitectura Bucuresti, organizata la Ateneul Roman, "Premiile Industriei Arhitecturale din Romania". → sectiunea speciala de premii → sectiunea premii specialeThe AVi Club was created in 2004 and in 2006 it won the DuPont / Biennial of Architecture Bucharest, organized at the Romanian Athenaeum, "The Romanian Architecture Industry Awards". → special prize section →  sectiunea premii speciale

Project by
Attila KIM  -->>  http://attilakim.com

Licenţa Creative Commons
This work is available under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Romania License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

 

av